Marketing strategija i marketing plan
Svako poslovanje bez obzira na djelatnost zahtjeva marketing strategiju, a u tom dijelu i marketing plan. U početku ćemo odmah objasniti glavnu razliku ova dva pojam. Dakle, marketing strategija je veći pojam, jedan cjeloviti plan koji opisuje način korištenja marketinga za postizanje ciljeva, uglavnom su ti ciljevi dugoročni. Za razliku od marketing plana koji opisuje kako će marketing strategija biti implementirana, te je kratkoročniji i detaljniji od marketing strategije. Olakšajte poslovanje planiranjem unaprijed, na taj način ćete i znati svoj budžet i nećete imati dodatnih iznenađenja.
Marketing strategija je neizostavni dio svakog poslovnog plana i potrebno ju je prilagoditi za svaku godinu poslovanja. Trendovi se mijenjaju u svemu pa tako i u marketingu. Volimo to usporediti s nekim događajima poput odlaska na godišnji odmor ili neke svečanosti i kada pišete „To -do“ listu. Ipak, dobra organizacija je pola posla. Isto vrijedi s tvrtkama koje imaju marketing strategiju i znaju u kojem smjeru ići. Učinkovito promoviranje vaših proizvoda ili usluga, dosezanje ciljne publike i poticanje rasta poslovanja samo su neki benefiti dobro napisane marketing strategije.
Kao i svaki posao, i marketing strategija zahtjeva vrijeme i trud prilikom stvaranja s ciljem poticanja poslovanja u smjeru u kojem želite ići. Pružit ćemo vam smjernice za kreiranje marketing strategije kao i predložak buyer persone koji možete besplatno preuzeti. Obzirom na veliki izbor softvera marketing strategija može biti dostupna svim zaposlenicima vaše tvrtke. Živimo u svijetu digitalizacije, i već bi trebali uočiti manje papira u poslovanju.
Poslovni sažetak
U ovom djelu uključite sve što je vezano za vašu tvrtku, a ujedno je važan čimbenik kod predstavljanja tvrtke od naziva tvrtke, adrese, poslovnih jedinica, misiju, viziju, organizacijsku strukturu zaposlenih.
SWOT analiza
U ovom djelu je ključno detaljno istražiti tržište i analizu konkurencije. Istaknite svoje snage, slabosti, prilike i prijetnje ali pri tome buditi racionalni i vodite se činjenicama. Koje su vaše prednosti po čemu se diferencirate u odnosu na konkurenciju?
Naravno, vaša SWOT analiza će se mijenjati s godinama poslovanja i nastojat ćete je ažurirati, barem jednom u godini.
CILJEVI
Koji su vaši ciljevi? Kada određujete ciljeve svog poslovanja vodite se SMART metodom, gdje ciljevi trebaju biti specifični, mjerljivi, dostižni, relevantni i vremenski ograničeni.
Analiza kupaca
Kreirajte svoju buyer personu. Odgovorite na pitanje tko je vaš kupac? Koliko ima godina, gdje živi, koji mu je stupanj obrazovanja, što ga zanima u slobodno vrijeme, koje događaje prati. Naravno, vaša buyer persona će biti samo fiktivan lik vašeg idealnog kupca, ali olakšat će vam posao u provođenju marketing plana.
Konkurencija
Vjerujemo da znate da je konkurencija pozitivna i poželjna u poslovanju, jer na taj način vas motivira da budete još bolji, a samim time i vaši kupci zadovoljniji. Prema tome nemojte ignorirati konkurenciju nego analizirajte što rade dobro, a koji su im nedostaci u poslovanju, a upravo u tim nedostacima je možda vaša buduća prilika. To može biti nedostatak dobrog radnog prostora ili loša lokacija, ponuda proizvoda ili usluga, cijene, kao i iskustvo njihovih kupaca ili klijenata.
Tržišna strategija
Već ste na dobrom putu i pola stvari ste napisali. Ponovite elemente iz SWOT analize i istraživanja tržišta. Opišite 7 P ili prošireni marketinški miks koji uključuje proizvod, promociju, cijenu, distribuciju, ljude, procese i fizičke dokaze.
Financijski plan
Tvrtka treba odrediti koliki iznos je dodijelila za provođenje marketinške inicijative. Vaš proračun će ovisiti i o očekivanom ROI. Održavanje web stranice, Google oglašavanja, oglašavanje na društvenim mrežama, marketinški softveri samo su dio koji će utjecati na troškove. Preporučamo, dobro razmislite i pratite stopu povrata na uloženo, jer i taj dio kasnije možete prilagoditi. Marketing ovisi o djelatnosti, i ono što vrijedi za jedne, ne mora nužno vrijediti za druge tvrtke.
Marketing kanali
Danas često susrećemo tvrtke ili obrte koji su prisutni samo na društvenim mrežama. Ovisno o vašoj ciljnoj publici izabrat ćete i društvenu mrežu na kojoj ćete pokrenuti stranicu za vaše poslovanje. Ono što je ovdje važno istaknuti te stranice nisu vaše za razliku od web stranice gdje ste vi vlasnik i upravljate kako želite.
Društvene mreže su kanali kojima ćete dolaziti do vaših kupaca ili klijenata. U ovom djelu također pogledajte vašu buyer personu koju ste kreirali, jer će vam pomoći u izboru društvene mreže na kojoj ćete komunicirati sa svojim kupcima ili klijentima. Obzirom na vaše brojne obveze u poslovanju, vođenje društvenih mreža zahtjeva puno kreativnosti, vremena i znanja ako pokrećete oglašavanja, prema tome radije imajte jednu ali po principu kako treba biti.
Za kraj, marketing strategija odgovara na pitanja „što“ i „zašto“, a marketing plan „kako“.
Besplatno preuzmi Buyer persona